szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyes OMV és Shell töltőállomásokon tovább várják az autósokat.

Miután minden Magyarországon működő töltőállomás-hálózaton visszaesett az üzemanyag-forgalom a kijárási korlátozás miatt, az üzemeltetők többsége rövidebb nyitvatartást vezetett be, néhány kutat ideiglenesen be is zártak, a héten azonban már élénkült a forgalom, ezért több forgalmazó ismét hosszabb nyitvatartással várja az autósokat a kutakon - közölték a cégek az MTI kérdésére.

A Mol korábban már bejelentette, hogy Magyarországon 28 töltőállomását átmenetileg bezárta. Az olajipari társaság három finomítója 70 százalék fölötti kapacitáson, folyamatosan üzemel, a leállásokat mindenképpen megpróbálják elkerülni. Azt is jelezték, hogy

a Mol csoportszinten 1 milliárd dollár értékben fogja vissza tervezett beruházásait.

A Shell április 1-jétől átmenetileg korlátozott nyitvatartási időt alkalmazott egyes magyarországi töltőállomásain. A lassan növekvő forgalom alapján ettől a héttől kezdődően országszerte 7 töltőállomáson már újra hosszabb nyitva tartást vezettek be. A koronavírus-járvány hatására megváltozott vásárlói szokások és a lecsökkent forgalom miatt hetente követik az egyes töltőállomások látogatottságát, és ha szükséges, módosítják a nyitvatartási időt. Jelenleg 15 olyan töltőállomás tart továbbra is ideiglenesen zárva a 189 magyarországi közül, amelyek olyan városokban vagy területen vannak, ahol több kút is megtalálható. Minden érintett töltőállomáson jól látható módon feltüntették a legközelebbi nyitva tartó Shell-kutat.

A Shell azt közölte, hogy a kutakat üzemeltető partnereiket a rendelkezésre álló szerződéses eszközeikkel támogatják likviditásuk és ezáltal működésük, valamint a beszállítói lánc fenntartásában és abban, hogy a járványügyi helyzetben is magas minőségű, a kormányzati előírásoknak megfelelő, biztonságos szolgáltatást tudjanak nyújtani, az alkalmazottak állásának megtartása mellett.

Pál Szilárd, az Avia ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy az üzemanyagpiaci trendeknek megfelelően az Avia hálózatot is jelentősen érinti a fogyasztás visszaesése. Az egyes töltőállomásaikon elhelyezkedéstől függően különböző mértékű forgalomcsökkenést mértek. Az Avia hálózatát nem multinacionális cégek alkotják, hanem magyar tulajdonú családi vállalkozások, amelyeknek sok esetben a töltőállomás üzemeltetése az egyetlen bevételi forrásuk. Az egyes kutak üzemeltetői próbálnak a nyitva tartások csökkentésével, új beruházások leállításával és a költségek maximális visszafogásával talpon maradni. A töltőállomások ideiglenes bezárása kizárólag a legvégső opció lehet, viszont szükség esetén kénytelenek lesznek megtenni a dolgozókat és üzemeltetőket is negatívan érintő lépéseket.

Bár a kijárási korlátozás miatt a kereslet visszaesett, az OMV nem tervezi töltőállomások bezárását, de a helyzethez alkalmazkodva egyes töltőállomások nyitvatartását módosították. Az OMV által üzemeltetett 170 töltőállomás alig több mint 15 százalékánál változott a nyitvatartás és a változtatás jó néhány kút esetében csak 1-1 órát jelent.

A Normbenz Magyarország Kft. saját munkavállalói rendszerben üzemeltet 77 magyarországi Lukoil töltőállomást.Koltai László Máté, a Normbenz Magyarország Kft. marketing koordinátora közölte, hogy a cég folyamatosan elemzi a kialakult helyzetet, a munkavállalók létszámát nem csökkentették, és egyelőre még egyetlen üzemanyagtöltő állomás nyitvatartási idejét sem módosították.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!