A Terrastorm kiválóan alkalmas mentőként nehéz terepre is.
hvg.hu
Az eredetileg Ukrajnából származó márka, a 2016-ban alapított Torsus Csehországban, Novo Mestóban működik, s négykerék-meghajtású terepjáró buszokat és mikrobuszokat fejleszt. A legfontosabb termékük a Terrastorm off-road jármű, amelynek kiindulópontja a Volkswagen Crafter furgonja.
A Torsus motorokat nem fejleszt: a VW kétliteres, 140 lóerős, illetve 340 Nm-es, valamint a 176 lóerős, 410 Nm-es dízelmotorjait használja, amelyek hat- vagy nyolcsebességes sebességváltóval érkeznek.
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
A leírás szerint az átalakított, mindenen átgázoló mikrobuszokban 20 utas számára van hely. A Terrastorm alatt Bilstein lengéscsillapítók dolgoznak, a kerekek a BF Goodrich All Terrain kínálatából származnak, a hajtás pedig természetesen zárható hátsó differenciálművet kapott a terepen való boldoguláshoz.
Torsus
A motort, a hűtőt, a sebességváltót, a hátsó tengelyt, az üzemanyag-tartályokat és az AdBlue-t 5 milliméteres dupla lemezek védik. A jármű szabad hasmagassága 290 milliméter, amihez 690 milliméteres gázlómélység társul, de lehet olyan variánst is rendelni Deep Wave fantázianéven, amely akár 820 milliméteres vízen is átkel gond nélkül.
A Torsus a Terrastormot kereskedelmi járműként is kínálja, az árcédulán 57 461 euró szerepel, ami közel 20 millió forint.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.