Így szállítottak kanyargós utakon, szűk városkákon át egy 67 méteres szélturbinalapátot
A képek alapján mintha valami fotós trükkfelvétel lenne az egész.
hvg.hu
A turbinalapátok szállításához alapvetően módosított félpótkocsikat használnak, azonban, ha a lapátok hossza meghaladja az 50 métert, akkor már igazán speciális járművekre van szükség. Ilyeneket üzemeltet a luxemburgi P. Adams Schwertranspore cég, amelynek a napokban egy 67 méteres lapát szállításával akadt feladata.
P. Adams Schwertranspore
P. Adams Schwertranspore
Egy ilyen hosszú szerkezetet ráadásul városi környezetben kellett végigmanőverezni, kanyargós utakon és egyéb szűk helyeken. A szállítmánynak nem is tömegével akadnak gondok – 10-20 tonna között mozog egy lapát tömege – de egy ennyire hosszú elemet nem lehet többnyire vontatva mozgatni.
A feladatot egy eleve speciális jármű látja el, amelyen karos emelő van forgatható állványon, ezt egy kezelő irányítja és a szűkebb kanyarokban „egyszerűen” felemeli a lapátot. A videón egy korábbi munkájuk látható.
Az ilyen módszerrel szállított legnagyobb lapát nem is a mostani képeken posztolt 67 méteres volt, hanem 2016-ban egy Dániában fuvarozott szerkezet, amelynek hossza meghaladta a 88 métert.
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.