100 km/h feletti tempóval száguldnak majd az elektromos versenyroller-bajnokságban

Az egyre népszerűbb villanyrollerek evolúciós lépése, amikor versenyezni kezdenek velük.

  • hvg.hu hvg.hu
100 km/h feletti tempóval száguldnak majd az elektromos versenyroller-bajnokságban

Jön egy újabb motorsport-szakág, a versenyrollerezés, amelynek első futamai még idén elindulhatnak. Az eSkoort bajnokság alacsony költséggel űzhető versenyzési formát honosíthat meg, a sorozat mögött többek között Lucas di Grassi Formula E-versenyző és a korábbi Formula–1-es pilóta, Le Mans-i versenymúlttal 8is rendelkező Alex Wurz áll ötletgazdaként.

A futamokon a képeken is látható eSkootr S1X járművekkel vennének részt, olyan, 6000 W-os motorral szerelt elektromos rollerrel, amellyel 100 km/h-s maximális tempó is elérhető. Az elöl és hátul is hajtott járműveket 1,33 kWh-s akkumulátor táplálja, ami elég a nagyjából 10 perces versenyekre.

A kis rollereket akár 50 fokos szögben is meg lehet dönteni kanyarodás közben.

A szerkezet nagyjából 35 kilogrammos és 6,5 colos kerekeken gördül. A versenypályák 400-1000 méter hosszúak lesznek, de vélhetően bármilyen gokartpálya is alkalmas lehet ilyen versenyek rendezésére.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.