szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legolcsóbb változatban 58-as aksi és 170 lóerős villanymotor található.

A Hyundai februárban leplezte le teljesen új fejlesztésű és egyedi külsejű új villanyautóját, az Ioniq 5-öt, mely már Magyarországon is rendelhető.

Legolcsóbban 15 millió forint ellenében lehet ilyen új elektromos autónk, mely összeg ellenében egy 58 kWh kapacitású akkumulátoros, illetve 170 lóerős teljesítményű hátul hajtós Hyundai Ioniq 5 vezethető haza.

Az ugyanekkora teleppel szerelt, de már 235 lóerős és összkerekes kivitel indulóára 16,3 millió forint. A 72,6 kWh-os, illetve 306 lóerős összkerekes modell 17,3 millió forinttól indul, a fullextrás First Edition kivitel árcéduláján pedig 21 millió forintos összeg olvasható.

©

A 4,63 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,6 méter magas újdonság tengelytávolsága 3 méter. Ennek köszönhetően az utastérben körülbelül akkora a hely, mint az eggyel magasabb kategóriás kocsikban.

A teljesen sík padlós Ioniq 5 műszerfalán két 12,25 colos kijelző teljesít szolgálatot, a széles tartományban állítható első ülések 30 százalékkal vékonyabbak az átlagnál, az utastérben sok az újrahasznosított anyag.

©

A csomagtartó alaphelyzetben 531 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével 1 600 literesre bővíthető. Sőt, egy kiviteltől függően 24-57 literes extra csomagtartót elöl is találunk.

Az 58 kWh-s akkumulátorral szerelt hátsókerék-hajtású alapmodell 170 lóerős teljesítménye, illetve 350 Nm-es nyomatéka 8,5 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. Az ugyanekkora teleppel szerelt összkerekes kivitel 235 lóerőt és 605 Nm-t tud, ami 6,1 másodpercre olvasztja a 0-100-as szintidőt.

©

A 72,6 kWh-s akkumulátorral felvértezett hátulhajtós Ioniq 5 teljesítménye 217 lóerő, ami mellé 350 Nm-es nyomaték társul, és mindez 7,4 másodperces 0-100-as gyorsulást biztosít. Ugyanilyen kapacitású teleppel az összkerekes csúcsmodell 306 lóerőt, illetve 605 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, és alig 5,2 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra.

A hátsókerék-hajtású 72,6 kWh-s kivitel WLTP-hatótávja 480 kilométer. 800 V-os, 220 kWh teljesítményű töltővel alig 18 perc alatt 10-ről 80 százalékosra tölthető az akkumulátor, és ideális esetben 5 perc alatt akár 100 kilométeres hatótáv is nyerhető. A tetőre szerelt napelem a napsütésben gazdag országokban évente akár 2000 kilométeres extra hatótávolságot is jelenthet.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!