Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
A Skoda Enyaq Sportline iV 80x szabadidőautó 261 lóerős.
Már nálunk is kapható a cseh márka első elektromos SUV-ja az Enyaq, amelynek most hivatalosan is bemutatták a látványosabb Sportline válozatait.
A legerősebb verzióban a modell két villanymotorral működik, amelyek együttes teljesítménye 261 lóerő és 425 Nm nyomatékkal. A hajtásában hátul egy állandó mágneses szinkron motor található, amely 201 LE-t és 310 Nm nyomatékot képes előállítani, elöl pedig egy aszinkron motor akár 107 lóerős teljesítménnyel és 162 Nm -es nyomatékkal.
Az energiát egy 82 kWh-s akkumulátor biztosítja a kocsinak, a Skoda azt állítja, hogy a WLTP-ciklusban 500 kilométert is meghaladja a hatótávja. A Skoda nem árulta el a pontos hatótáv értéket illetve a szokásos gyorsulási paramétereket, kivéve a végsebességet, amely 160 km/h-ra korlátozott.
A Sportline változat esetében a sportos jelleg miatt az Enyaq futóművel 15 milliméterrel rövidebb elől és 10 milliméterrel hátul. Az optikai különbségek között a normál változatokhoz képest a fényes fekete a hűtőmaszk, az első lökhárítók fekete betétjai és külső visszapillantó-tükrök sportosabb dizájnja a feltűnő. Alapáras a mátrix LED-fényszóró és a sötétített hátsó üvegekért sem kell felárat fizetni.
A teljesen elektromos Enyaq Sportline a gyártó média oldala szerint két további hajtáslánc-opcióval is kapható lesz: a hátsó meghajtású 60-as modell 177 LE-vel 62 kWh-s akkumulátorra, míg a csak hátsó hajtású 80-as 201 lóerőt kínál, de a nagyobb 82 kWh-os akkumulátorral.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
A legtöbb hirdetést a tankerületi központok adták fel.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.