Hibrid Pumára cseréli a Ford a Fiestát a rali-világbajnokságban
A Ford hamarosan élőben is bemutatja első hibrid raliautóját, ami egy SUV.
hvg.hu
Az idei Goodwood Festival of Speeden mutatkozik majd be a Ford Puma WRC változata. A fejlesztést most is régi partnerükkel, az M-Sport csapattal végezték és a kocsi a hírek szerint ötvözi a polgári változat hibrid Ecoboost technológiáját és a Ford Kugán megtalálható plugin technológiát, természetesen jelentősen eltérő műszaki paraméterekkel.
Az 1.6 literes négyhengeres blokk olyan villanymotorhoz kapcsolódik, amely további 135 lóerős teljesítményt tud biztosítani 3 másodperc idejére gyorsításkor. A 3,9 kWh-s akkumulátort, amely csak 95 kilogramm tömegű és a hibrid rendszerbe van beépítve, a fékezés során visszanyert energia tárolására használják, de külső hálózatról is feltölthető.
A töltése csak 25 percet vesz igénybe. Az elektromos üzemmódot a városok és a szervizek közi szakaszokon is használják majd, míg a hagyományos motor többek közt, már szintetikus üzemanyagok elegyével készült benzinnel működik.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.