710 kilométert tett meg egy töltéssel a leghatékonyabb villanyautó, ami részben napelemes
A teszt során a kocsi igen magas, 85 km/h-s átlagsebességgel haladt.
hvg.hu
Egy holland fejlesztésű, napelemekkel is gazdagon ellátott elektromos autó a Lightyear One 710 kilométert tett meg egy feltöltéssel, ami lényegében azt jelenti, hogy teljesíti a cég saját maga által korábban megadott, elméleti WLTP-hatótávját.
A start-up cég autóján lévő napelemes tető 3,45 kWh-val járul hozzá a kocsi hatótávjához, amelynek akkumulátorkapacitása 60 kWh. Az autóval folyamatosan 85 km/h-s átlagtempóval haladtak, ami fogyasztási szempontból igen nagy kihívás, igaz egy tesztpályán, amely hibátlan aszfaltot és döntött kanyarokat is tartalmazott. Mindenesetre a cég azt mondja, 60 kWh-ból - ami nagyjából egy Nissan Leaf kapacitása - egyelőre senki nem hozott ki több kilométert, mint ők az autójukkal.
A nagy hatótáv a cég szerint nem csak a napelemes rendszernek, a négy, hatékony villamos motornak, hanem a kocsi könnycsepp alakú formájának köszönhető, amely rendkivül alacsony légellánású.Versenytársként a Tesla autóját említik, amely 455 kilométert tett meg 70 kWh-s akkumulátorával.
A hollandok – akik egyébként korábban a Word Solar Challenge résztvevőiből alakítottak céget - célja egyébként is egy minden eddiginél hatékonyabb elektromos hajtásirendszer felépítése. A teszt mintegy 10 órán át zajlott, amelyben két óránként voltak sofőrcserék. A cég régóta hangoztatja, milyen előnyökkel járhat az elektromos autókon a napelemek használata.
Ideális esetben napenerigából, óránként 12 kilométernyi hatótávját tudják fedezni a járműnek. A járműből legkorábban 2022 első felében lehet gyártásra érett változat, az árát a cég 177 ezer dollárra mondja, ami nem éppen szerény az 54 millió forintnak megfelelő összeggel.
Hogyan indult az iráni nukleáris program? Hogy vélekedtek az ország legfőbb vallási vezetői az atombombáról? És legfőképpen, milyen valós kockázata lehet egy iráni atomfegyvernek?