Tóta W.: A nemfideszes büszkeség napja
Nincs hatalmuk felettünk.
A Peugeot 508 PSE van annyira izgalmas újdonság, hogy egy statikus bemutatón is körbejárjuk. A francia cég a modell érkezése kapcsán tartott sajtóeseményt, amelyen nem csak a 360 lóerős plugint mutatták meg, de szó volt az elektromobilitási stratégiájukról is.
Teljes erőből zajlik a Stellantis csoportnál - amelynek a Peugetot is tagja tucatnyi világmárkával egyetemben, a Fiattól a Dodge-ig - az elektromos és hibrid autókra való átállás. A fancia, olasz, német, amerikai márkákat tömörítő cégnél hisznek benne, hogy 2026-ra egy elektromos autó teljes tulajdonlási költsége (TCO) azonos lesz egy hagyományos motorú autóéval.
Ezen célok jegyében a Peugeot-nál is jelentősen átalakultak a hangsúlyok és egyre nagyobb részarányt képviselnek az eladásokban a konnektorról is tölthető modellek. Jönnek folyamatosan a kifejezetten elektromos autóknak fejlesztett platformok is, amelyek a kisebb autóktól, 70 kW-os teljesítménytől, akár az elektromos "izomautókig", 330 kW-ig kiszolgálják majd a márkákat. A Stellantis belevág saját Gigafactory építésébe is és egyből három akkumulátorüzemet létesítenek, amelyek összkapacitása 260 GWh lesz 2030-ra.
Mondhatni, hogy a most bemutatott, az 508-as modellből épített konnektoros Peugeot 580 PSE (Peugeot Sport Engineered) a jelenlegi kínálat csúcsterméke. A valaha gyártott legerősebb sorozatgyártású Peugeot. A franciaországi Mulhouse-ban gyártott összkerekes újdonság 20 colos könnyűfém kerekeken, elől 380 milliméteres féktárcsákkal, és szélesebb nyomtávval érkezik, mint a hagyományos 508-asok. A fekete dizájnelemekre rákerült több helyen a „kriptonit zöld” díszítő elem, amely nyilván valamelyest a környezettudatosságot is hangsúlyozná.
A motorterében egy 1,6 literes, 4 hengeres turbós benzinmotor található, ami két villanymotorral kiegészülve 360 lóerős rendszerteljesítményt, illetve 520 Nm-es csúcsnyomatékot ad le. A 0-ról 100 km/h-ra 5,2 másodperc alatt kilövő, nyolcfokozatú automata váltós újdonság 3 másodperc alatt ugrik fel 80-ról 120-as tempóra és a gyorsulásának csak 250 km/h-nál szakad vége.
A zöld rendszámhoz viszont néhány kilométer hiányzik, mert 46 kilométer villanyhatótávú az autó, amely így is hivatalosan, alig 2,03 literes átlagfogyasztással beéri. A 11,5 kWh kapacitású akkumulátora otthoni konnektorról 7 óra alatt tölthető fel, 22 kW-os teljesítmény mellett viszont akár 2 óra alatt is letudható egy teljes töltés.
Az Alcantara kárpittal, panorámatetővel és full Led-es fészórókkal ellátott sportmodell nyilván nem az alsó árkategóriát képviseli a Peugeot kínálatában. A jelenlegi csúcs Peugeot-ért alapból is 23,9 millió forintot kell adni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nincs hatalmuk felettünk.
Fenntartanák a nyomást Oroszországon és szembemennének Trumppal is.
A magyar választók felhatalmazására hivatkozva futott neki Orbán Viktor a csütörtöki EU-csúcsnak. Kár, hogy a felhatalmazáshoz félrevezető propagandát vetettek be, ahogy az is, az ilyen típusú kampány szembemegy még a saját uniós tagságunkkal is.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
A DW szerint a jövő évi választási kampány fő témája lehet Ukrajna.
Ráadásul az elmúlt évekkel ellentétben a környező országokban is sokkal jobban érdekelte az embereket, hogy mi történik Magyarországon a Pride-dal.
Sok tanár éppen egyetlen ponttal csúszott le a kiemelkedő kategóriába sorolásról.