szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fiatalabbak esetében az utoléréses balesetek számát jelentősen csökkentik, míg úgy tűnik, az idősebb sofőröket megzavarják az ilyen rendszerek.

Az Egyesült Államokban működő Highway Loss Data Institute (HLDI) tanulmánya szerint a fejlett vezetéstámogató technológiák leginkább a 25 év alattiak körében vezetnek komolyabb csökkenéshez az ütközések gyakoriságában és súlyosságukban is.

A szervezet három autómárka, a Honda, a Kia és a Subaru járműveinek káreseményei kapcsán hasonlította össze az ütközéselkerülő-rendszerekkel felszerelt modellek eseteit olyanokkal, amelyeken nem volt ilyen rendszer. 

A három márka biztonsági asszisztensei a sávelhagyásra, a frontális ütközésre figyelmeztetnek, illetve automatikus vészfékrendszerrel is rendelkeznek. Ez utóbbi azért különösen érdekes, mert az automatikus vészfékezéssel (AEB) rendelkező járművek segítenek leginkább megelőzni az utoléréses karambolokat, amelyek a kimutatások szerint gyakoribbak a fiatalabb járművezetők körében.

Látható a koccanások számának komoly csökkenése az asszisztens-rendszerek miatt, ugyanakkor érdekes a 65+ korosztály eredménye.
HLDI

Általánosságban elmondható, hogy mind az ütközések, mind az anyagi károk tekintetében sokkal komolyabb arányú csökkenés látható a fiatal sofőrök körében, mint a 25–64 évesek, illetve a 65+ korosztályban, amikor olyan járművek volánja mögött ülnek, amelyek képesek elkerülni az ütközéseket.

Azt ugyanakkor nem szabad elfelejtenie a gyártónak, hogy felmérések kimutatták, hogy a modern vezetéstámogató technológiák néha annyira zavarják az autósokat, hogy sok autós úgy dönt, hogy kikapcsolja azokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!