Egy bezárt félvezetőgyár udvarán tárolják a chiphiány miatt félkész autók százait

A General Motors példája jól mutatja, hogyan üthet vissza egy korábbi döntés.

  • hvg.hu hvg.hu
Egy bezárt félvezetőgyár udvarán tárolják a chiphiány miatt félkész autók százait

A globális autóipar a koronavírus járvány miatt tavaly év elején jelentősen csökkentette megrendeléseit, emiatt a chipgyártók más piacot kerestek.

Ez vezetett oda, hogy a vírushelyzet konszolidálódása és az autóvásárlások felfutása után sem tudták kiszolgálni a felpörgő gyártást a korábbi beszállítók. A járműipar pedig a jelek szerint kénytelen lesz hosszú időre elhúzódó alapanyaghiánnyal szembenézni.

A problémára szemléletes példa a General Motors Fort Wayne-i összeszerelő üzeme – amelynek helyzetéről a Vezess.hu írt –, ugyanis ebben a gyárban sincs elegendő chip az autók befejezéséhez. Az összerakott típusokat tárolni kell valahol, és az amerikai gyártó nem talált jobb helyet, mint a korábban bezárt kokomói üzemük végtelennek tűnő aszfaltozott parkolóját. A helyzet visszássága, hogy ez az egység chipeket gyártott 2017-ig a General Motorsnak, de a magas költségek miatt bezárták a gyárat, a GM pedig átállt külföldi beszállítók termékeire.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.