Csodás animáción lehet végignézni, hogyan készült 1915-ben egy Ford T-modell

A Bádog Böske néven is hívott T-modellből összesen több mint 15 milliót gyártottak.

  • hvg.hu hvg.hu
Csodás animáción lehet végignézni, hogyan készült 1915-ben egy Ford T-modell

Kétségtelenül szinte mindenki hallott már Henry Ford futószalagjáról. Nem a Ford találta fel, de ők alakították ki azt a hatékonyságot, amelynek révén 1,5 óránként lejött a sor végén egy új autó. A legjobb egy ilyen rendszert működés közben látni, amelyen keresztül valamelyest érzékelhető, miért változtatta meg ez a fajta termelés az egész autóipart.

A Vimeo Boss Tweednek köszönhetően láthatjuk a Ford T-modell végső összeszerelését, ahogy azt a régi, Detroit melletti Highland Park üzemben történt 1915 körül. Valójában több összeszerelő sor is működött és a videó nem mutatja a 102 hektáros komplexum egyéb területein folyó összes részszerelési munkákat. Mindenesetre az egész rendszer végeredménye, hogy 90 percenként új T-model születik és a hatékonyság 300 dollár alá csökkentette az árat.

Összességében 15 millió T-modell készült itt, és a Highland Park-i üzem sokáig a T-modell megszűnése után is működött, és traktorokat, sőt harckocsikat is gyártott a második világháború alatt. Igazán, örökre a T-modellről lesz ismert, és a helyszínt 1978-ban nemzeti történelmi nevezetességgé nyilvánították.

A videót a Motor1.com oldal találta.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.