Suzuki Jimnyből nincs keményebb, mint ez a svájci példány

Simán fellép egy 40 centis lépcsőn.

  • hvg.hu hvg.hu
Suzuki Jimnyből nincs keményebb, mint ez a svájci példány

A Suzuki Jimny egy kicsi és könnyű autó, és ennek köszönhetően nagyon jól használható terepjáró. De miért ne lehetne még rátermettebb? Valószínűleg valami hasonló motiválhatta a svájci Avus Auto csapatát, akik igazán extrém futóművet rakattak alá.

Avus Auto

A lényeg, hogy az autó eredeti hajtástengelyét portálosra cserélte, aminek a lényege, hogy féltengelyek a kerékagyak felett hajtják a kerekeket. Ezeket használja például a legendás Mercedes-Benz G 500 4 × 4² is. Az eredmény, hogy a kis japán alja 40 cm-es magasságba került a talajtól. Az alapkivitelű Suzuki Jimny egyébként csak középső differenciálzárral rendelkezik, de a Delta4x4 első és hátsó zárat is kapott. Még az alvázon is módosítottak, amelynek nyomán további 4 cm-rel emelkedett az autó. A kocsi alá így a 18 col átmérőjű, BFGoodrich kerek is befértek.

Avus Auto

Annak ellenére, hogy a módosításokat Németországban engedélyezték vagyis szabadon használható  Jimny az autó nem olcsó. Az alapfelszereltségű Suzuki Jimny Németországban kevesebb mint 22 ezer euróba kerül, de legalább 56 ezer eurót (autóval együtt) kell fizetni egy ilyen módosítottért.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.