A német autóklub, az ADAC készített egy felmérést, amelyben az elektromos autók töltésével kapcsolatos aggodalmakat mérték fel. Összesen 400 autóst kérdeztek meg, amelyből kiderült, hogy a tulajdonosok mindössze 23 százaléka aggódik amiatt, eléri-e időben a következő töltőt.
32 százalékuk ugyanakkor elismerte, hogy viszonylag gyakran ütközik problémába az elektromos autók töltésnél. Fő okként a hibás, nem működő vagy nem észlelhető töltőállomásokat jelölték meg. Ezt követték az aktiválási problémák, valamint az el nem fogadott töltőkártyák vagy alkalmazások.
A válaszadók nagy részét kifejezetten idegesítették azok az e-autós sofőrök, akik a töltés után is „ott lógnak” az oszlopon: a megkérdezettek 73 százaléka azt mondta, támogatná a bírságot ezekben az esetekben.
A német villanyautósok bő kétharmada már nagyon várja, hogy egy egyszerű kártyaolvasón keresztül simán lehessen fizetni egy töltőoszlopnál. 2023 közepétől a németeknél ez kötelező lesz, legalábbis az újonnan telepített nyilvános töltőállomások esetében.
További nagy problémának látják a megkérdezettek, hogy nem egyértelműek a költségek a nyilvános töltőknél.
„Gyakran nem látni, hogy valójában milyen árat számítanak fel a töltőállomásokon, és bizonyos esetekben az ad hoc töltés ára kétszer olyan magas, mint a szerződéses ügyfeleké" – bírálta a jelenlegi rendszert Karsten Schulze, az ADAC technológiai elnöke. Hozzátették, hogy az árkülönbségek és a tarifák összetettsége miatt egy töltési folyamat költségeit sok esetben szinte lehetetlen pontosan kiszámítani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.