szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Most is vannak úgynevezett "Head-up" kijelzők az autókban, de ez más szint lenne.

A Volvo Cars befektetője lett egy izraeli optikai technológiákat fejlesztő startupnak, amely olyan műszaki megoldáson dolgozik, amelynek révén az egész szélvédő egyben kijelzővé is válna. A Spectralics cég fejlesztése olyan többrétegű vékony optikai fólia (MLTC), amely forradalmasíthatja a képmegjelenítést az autókban is.

A fólia mérete és formája lényegében bármilyen lehet, a szélvédőre és az autó oldalablakaira egyaránt felhelyezhető. A Volvo ugyanakkor azt egyelőre nem ismertette, hogy ez a technológia, mikor állhat készen a kereskedelmi forgalomba hozatalra.

A svéd autógyártó más vonalon is dolgozik startup cégekkel, a nyáron a Szilícium-völgyben működő Luminar lidar cégbe fektetett be, amelyek radarjait fogják használni hamarosan a sorozatgyártású autóikban is. A lidarok, a lézeres távérzékelők, kompakt egységként kerülnek felszerelésre az autókra és a Volvo szerint hatékonyabbak és olcsóbbak, mint a rivális cégek - például a Tesla - kamerás, radaros rendszerei. A lidar képes 250 méterre is látni az autó előtt, akár rossz időben is, ami körülbelül 7,5 másodpercnyi időt jelent 110 km/h-s tempónál.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!