Lecserélte az állam a villanyautós pályázatok felelősét

Az eredetileg motorsport ügynökségként létrehozott Humda kapta meg az elektromos autók pályáztatásával kapcsolatos feladatokat is.

  • hvg.hu hvg.hu
Lecserélte az állam a villanyautós pályázatok felelősét

Decembertől a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. veszi át az elektromos meghajtású közlekedési eszközök támogatási rendszerének lebonyolítását az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft.-től, amelynek oldalán a pályázati menüpont már nem is működik egy ideje.

A Humda szervezetet nemrégiben hozta létre a kormányzat, eredeti feladatuk szerint a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket menedzselik – legalábbis ezt jelentette be még júliusban Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motor sport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztosa.

Mint látható, mostanra jelentősen bővült a feladatkörük, és hozzájuk rendelték az elektromos meghajtású közlekedési eszközök állami támogatású pályázati rendszerének koordinációját is. Ez vonatkozik többek között az elektromos autókra, és az elektromos rásegítésű kerékpárokra is.

Ez az ügynökség szeptemberben vette át a Zöld Busz Program koordinálását is. A napokban írtak alá egy megállapodást a Volánbusz Közlekedési Zrt. és a Mobiliti Volánbusz Kft. alkotta konzorciummal arról, hogy jövőre 60 új elektromos busz érkezik hazai nagyvárosokba.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.