szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mára már nem képviselnek azonos súlycsoportot, de Henrik Fisker egy évtizede, még ismertebb volt Musknál.

"Nem szeretném, ha a megszólalásaimat aktívan irányítaná vagy ellenőrizné egy versenytárs" – magyarázta lépést az autóipari világban jól ismert szakember az Instagramon.

Elon Musk és Henrik Fisker kapcsolata több mint egy évtizede igencsak problémás. Fisker tervezőként futott be, többek közt az Aston Martin V8 Vantage és a BMW Z8 is az ő munkája. Később ő is az elektromos autózásban látta a jövőt, és a tervezőt 2007-ben még a Tesla is szerződtette, hogy segítsen a Model S korai tervezésében.

Nem sokkal ezután otthagyta az elektromos járművek akkori startupját, hogy kifejleszthesse a Fisker Karma hibrid sportlimuzint, amelyek később leginkább kigyulladási hajlamuk miatt kaptak médiafigyelmet. A Tesla a távozása után pert indított a tervező ellen bizalmas információk állítólagos ellopása miatt. Fisker végül megnyerte az ügyet a választottbíróságon.

Úgy tűnik a Fisker Karmáknak tényleg a tűz a végzete, megint kigyulladt egy - videó

Egy autópálya mentén lángol és majd szikráik a világ egyik első konnektoros autója.

Henrik Fisker most hétfőn, miután bejelentették, hogy Muské lesz a Twitter, egy tweetben bejelentette 86 000 követőjének, hogy ezentúl az Instagramon keressék. (A Fisker Inc Twitter-fiókja, ami a céget képviseli, továbbra is elérhető a platformon, és mintegy 43 500 követője van.)

Fisker egyébként a Karma Automotive néven futó cégben dolgozik, ami kínai tulajdonban van, és van is egy modelljük Karma GS-6 néven. Henrik Fisker pedig elindított egy másik elektromosjármű-gyártó céget, a Fisker Inc-t is, amely 2022 novemberre tervezi első modellje, az Ocean SUV gyártásindítását.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!