szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A BKV az összes Modulót átvizsgálja.

Műszaki szakértő vizsgálja azt a Modulo típusú elektromos kisbuszt, ami múlt szombaton irányíthatatlanná vált a Várnegyedben, és két autónak is nekiment – írja a Telex. Nem csak a balesetet okozó járművet fogják átvizsgálni, hanem az összes ilyen típusú járművet – közölte a BKV a lappal.

A portál forrásai szerint a balesetet az okozhatta, hogy a kormány tengelyvégkapcsolata szétcsúszott, ezért nem lehetett kormányozni a buszt.

Budapestnek komoly problémát okoznak az elektromos buszai. Mint augusztusban beszámoltunk róla, a 2016-ban vásárolt, magyar gyártású, Modulo C68e típusú autóbuszok annyira megbízhatatlanok, hogy az egyetlen észszerű megoldás az lenne, ha mindet selejtezné a BKV.

Értesüléseink szerint a BKV felmérte a buszok állapotát, és arra jutott a társaság, hogy egy-egy C68-as rendbetétele (ami magába foglalja az elöregedett akkupakkok cseréjét is) eléri 200 millió forintot.

Akkora kudarc a Várbeli elektromos buszok használata, hogy a BKV dízelre cserélné őket

Komolyan kérdésessé vált, hogy egyáltalán ki tud-e adni elég midibuszt az érintett budapesti vonalakra a BKV, miután a csődbe menekülő gyártó felhagyott a kétéves, de rendszeresen elromló buszok karbantartásával.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kacskovics Mihály Béla Itthon

Bajban a BKV, a kormány pedig mintha nem is akarna segíteni

A főváros és a BKV 26 milliárd forintért kilincselne a kormánynál – ha lenne kinél. Ugyanis öt hónap alatt Karácsony Gergely Navracsics Tiborral tudott csupán leülni, Lázár Jánossal például nem. Egyelőre pedig azt sem tudni, hogy a kormány legalább azt az összeget kifizeti-e, amit jogszabályban előírt kötelessége volna.