szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Volvo EX90 a svédek saját bevallása szerint már azt a filozófiát követve jött létre, hogy első a szoftver.

Kétmotoros összkerékhajtású hajtáslánccal és akár 600 kilométeres elektromos hatótávolsággal mutatkozott be a Volvo új zászlóshajója, amely az XC90-es modellt váltja majd. A bevezetéskor két változatot kínálnak majd a modellből, mindkettő 107 kWh-s akkumulátorral lesz felszerelve, amelyeket 250 kW-os egyenáramú töltéssel 30 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra feltölteni. A modell érdekessége, hogy kétirányú töltést is kínál, amely lehetővé teszi, hogy a hálózatba is vissza lehessen táplálni áramot, ha ez engedélyezett.

Volvo
Volvo
Volvo

A Volvóhoz illően, a bemutatóján elsősorban a biztonsági innovációt sorolták, amelyeket nyolc kamera, öt radar és Volvóban először, Lidar-rendszer szolgál ki. A lézeres érzékelő már 250 méteres távolságból képes észlelni a gyalogosokat országúti tempó mellett is. A Volvo szerint a lidar és a további érzékelők javítani fogják a vezetéssegítő funkció, a Pilot Assist megbízhatóságát és összességében 15 százalékkal csökkentik az EX90 esetében a súlyos balesetek lehetőségét. Az EX90 alapvető biztonsági asszisztens-rendszerét az Nvidia Xavier és Orin chipek szolgálják ki. Az EX90 a Volvo első olyan modellje, amely hardveresen elvileg készen áll a felügyelet nélküli autonóm közlekedésre - írja az Automotive News.

Nem csak formára szokatlan a Volvo új műszerfala, de folyamatosan változik is

A svédek szerint olyan kezelőfelületek lesznek majd az autóikban, amelyek aszerint változnak, hogy éppen mi a leginkább logikus funkciójuk.

A Volvóban olyan sofőrfigyelő rendszer is helyet kapott, amely két kamerát használ, hogy felügyelje a vezető figyelmi szintjét. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy a vezető nem elég éber, figyelmeztető hangjelzést ad, amit egyre intenzívebben megismétel, majd ha nem történik semmi, a rendszer felkapcsolhatja az autó vészvillogóját, és megállíthatja a járművet az út szélén.

Volvo
Volvo

Az EX90 harmadik akkumulátoros elektromos járműve az XC40 crossover akkumulátoros változata és a sportos C40 kompakt crossover után. A EX90 után a Volvo minden évben egy új, teljesen elektromos autót mutat be, és a terveik szerint 2030-ra már csak elektromos márkává válik.

Volvo
Volvo

A Volvo klímasemlegességi célja is megjelenik az autóban, mert EX90 15 százalékban újrahasznosított acélt, 25 százalékban újrahasznosított alumíniumot, valamint 48 kilogramnyi újrahasznosított műanyagot és bioalapú anyagot tartalmaz. Ez az autóban felhasznált összes műanyag körülbelül 15 százalékát teszi ki – ez a legmagasabb jelenleg a Volvók között.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!