Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Európai viszonylatban is nagyon drága nálunk egy új autó. Huszonöt országot átnézve csak nyolc olyan van, ahol átszámítva magasabb egy Opel Astra listaára.
Ahogy egy liter tej ára is eltérő a kontinens különböző országaiban, úgy az új személyautókra is igaz ez. A Vezess.hu egy Opel Astra példáján mutatta be, hogy áll a magyar piac egy ilyen összevetésben: egy 1,2 literes motorral szerelt, 110 lóerős, kéziváltós Business Edition változat árát nézték meg az egyes piacokon.
Magyarországon jelenleg egy ilyen autóért 10,4 millió forintot kell fizetni – ez a kiindulási összegünk. (A teljes lista itt olvasható, mi a leginkább érdekes piacokat szemléztük.)
A legolcsóbban most Szlovákiában lehet beszerezni az autót, ahol 19 440 eurót kérnek érte. Ez a Vezess által használt 405,8 forintos átváltással 7,88 millió forintot jelent. A második legolcsóbb Csehország, kereken 9 milliós árral, és egészen a tizedik Romániáig mindenhol 10 milliónál kevesebbért lehet a miénk egy Astra. Még Németországban is olcsóbb megvenni, mint nálunk, ott 10,3 millióra jött ki az átváltás.
A listán a 17. Magyarország, utánunk csak gazdag nyugati országok szerepelnek jelentősen magasabb bérszínvonallal. Az autó Svájcban a legdrágább, 13,5 millió forintba kerül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.