Még Németországban is olcsóbb egy új Opel Astra, mint itthon

Európai viszonylatban is nagyon drága nálunk egy új autó. Huszonöt országot átnézve csak nyolc olyan van, ahol átszámítva magasabb egy Opel Astra listaára.

  • hvg.hu hvg.hu
Még Németországban is olcsóbb egy új Opel Astra, mint itthon

Ahogy egy liter tej ára is eltérő a kontinens különböző országaiban, úgy az új személyautókra is igaz ez. A Vezess.hu egy Opel Astra példáján mutatta be, hogy áll a magyar piac egy ilyen összevetésben: egy 1,2 literes motorral szerelt, 110 lóerős, kéziváltós Business Edition változat árát nézték meg az egyes piacokon.

Magyarországon jelenleg egy ilyen autóért 10,4 millió forintot kell fizetni – ez a kiindulási összegünk. (A teljes lista itt olvasható, mi a leginkább érdekes piacokat szemléztük.)

A legolcsóbban most Szlovákiában lehet beszerezni az autót, ahol 19 440 eurót kérnek érte. Ez a Vezess által használt 405,8 forintos átváltással 7,88 millió forintot jelent. A második legolcsóbb Csehország, kereken 9 milliós árral, és egészen a tizedik Romániáig mindenhol 10 milliónál kevesebbért lehet a miénk egy Astra. Még Németországban is olcsóbb megvenni, mint nálunk, ott 10,3 millióra jött ki az átváltás.

A listán a 17. Magyarország, utánunk csak gazdag nyugati országok szerepelnek jelentősen magasabb bérszínvonallal. Az autó Svájcban a legdrágább, 13,5 millió forintba kerül.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.