szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelenleg csak az olasz piacon forgalmazott nagy hírű gyártó két év múlva visszatérne a nemzetközi piacra is.

A márka tulajdonosa, a Stellantis autóipari óriásvállat újra naggyá tenné a Lanciát és európai elektromos prémiummárkát faragnának belőle. A tervek kapcsán elsőként az autómárka megújult emblémáját és egy elvont, formai tanulmányt mutattak be. A tanulmány „Pu+Ra Zero” névre hallgat, és egyelőre leginkább egy szoborként értelmezhető, amely formájában sugallja, milyen lesz a Lanciák tervezési filozófiája a jövőben.

Luca Napolitano, a márka vezetője a formaterv kapcsán arról is beszélt, hogy az első új Lancia majd 2024-ben érkezik, ez lesz az Ypsilon utódja, amely csak elektromos hajtással lesz elérhető.

A 116 éves márka megújította logóját is, a története során már nyolcadik alkalommal. Alumíniumhatású, új betűtípusú márkajelzést az 1957-ben debütált Lancia Flaminia ihlette. A dizájn hű maradt a márka történetéhez, megtartva a zászlót és a lándzsát, amelyek a Lancia arisztokratikus eredetét jelképezik.

A jelenleg csak Olaszországban forgalmazott Lancia a nemzetközi visszatérés után első körben a legnagyobb EU-s piacokra koncentrál majd, és 60 nagyvárosban, mintegy 100 autókereskedésből álló hálózatot hoznak létre. Az értékesítésben azonban már fontos szerepet kell kapnia az online értékesítésnek is, a gyártó arra számít, hogy a jövőben a vásárlások mintegy felét online bonyolítják le.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!