Nemcsak az ülést, hanem a biztonsági övet is kellene fűteni az autókban?

Meglepő módon mindez végeredményben energiaspóroláshoz vezethet.

  • hvg.hu hvg.hu
Nemcsak az ülést, hanem a biztonsági övet is kellene fűteni az autókban?

A német autóipari beszállító, a ZF, fűtött biztonsági övet tesztelt, amelyről azt állítják hatótáv növekedést is eredményez az elektromos autók esetében. Különösen hatékony a fűtött öv, ha ülésfűtés is van mellette, ugyanis a testünkhöz közeli hőforrás miatt az autóban ülők nagyon hamar komfortosan érzik így magukat ahelyett, hogy a hagyományos fűtést pörgetnék. Ez különösen rövid utakon jön jól, amikor a belső levegő fűtése nagyon gazdaságtalan. Végeredményben az elektromos járművekhez készült "Heat Belt" lehetővé teszi, hogy csökkentsük az autófűtésére felhasznált energiát.

A gyártó szerint a biztonsági öv minden lényeges jellemzője változatlan marad, így azon cégeknek, akik ilyen övet választanának nem kell újraminősítetniük az utasbiztonsági követelmények miatt.

Egy ilyen fűtött övnek, amely feleslegessé teszi a nagykabátokat az autóban, egy másik jótékony hatása is lehet, mégpedig közlekedésbiztonsági szempontból. A biztonsági öv ugyanis jobban illeszkedik a testünkhöz, ha nincs rajtunk kabát: jobban tart egy ütközés során, mint ha télikabátban csúszkálnánk az ülésben.  

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Örülhet a világ, ha nagyobb baj nélkül megússza, hogy az USA megtámadta Iránt

Örülhet a világ, ha nagyobb baj nélkül megússza, hogy az USA megtámadta Iránt

Kiszámíthatatlan és katasztrofális következményekkel járhat a Közel-Keleten, de akár globálisan is, hogy az USA vasárnap hajnalban megtámadott három iráni nukleáris objektumot, először vetve be a bunkerromboló bombákat. Izrael örülhet, jobb esetben a konfliktus lezárulhat, de az iráni rezsimváltás nem valószínű. Rossz esetben a háború elhúzódhat és kiszélesedhet, attól függően, hogy mit lép a jelentősen meggyengült Irán.