szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csak az akkupakk 15 tonnát nyom a teherautó alatt.

Egy olyan 240 tonnás elektromos bányászati szállító járművet kezdenek használni hamarosan egy ausztrál telephelyen, amelyet egy 1,4 megawattórás (MWh) akkumulátor-rendszer szolgál ki. A svájci Liebherr egyik nehézgépkocsiját alakították át, és az elektromos egységet a Williams Advanced Engineering csapata fejlesztette. A tervek szerint, amellett, hogy lejtmenetben jelentős mennyiségű energiát képes visszanyerni a hajtás, elvileg 30 perc alatt fel is lehet tölteni a lemerült akkumulátorokat – írja az Automotive World oldal.

Az dömpert a nyugat-ausztráliai Pilbarában tesztelik majd és a tulajdonos Fortescue bányavállalat célja, hogy fosszilis tüzelőanyagok használata nélkül működjenek a jövőben a gépei, amelyet vasércbányászatnál használnak. Ez magában foglalja a dízelüzemű járművek lecserélését is akkumulátoros elektromos és zöld hidrogénüzemű teherautókra.

Fortescue

A hatalmas szállítójármű elektromos rendszerét ötven mérnökből és technikusból álló csapat fejlesztette ki és csak az energiaellátó rendszer 15 tonnás, 3,6 méter hosszú, 1,6 méter széles és 2,4 méter magas. A nyolc részegységből álló energiatároló mindegyike 36 modult tartalmaz, mindegyiket külön-külön hűtik, és mindegyikhez saját akkumulátor-menedzsment rendszer tartozik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!