Nagyon várja a világ a bombahíreket a kis, modulárisan építhető atomerőművekről
A kis atomerőművek ígéreteiről szóló nemzetközi várakozások fokozódnak, így logikus, hogy a hazai kutatók is foglalkoznak a témával.
Nem máról holnapra tűnnek el a nagymotoros, nehézsúlyú benzines Harley-k, de az átmenet elkerülhetetlen.
Ahogy az autóiparban, úgy a motorkerékpár-gyártóknál is elindult az átállás az elektromos hajtásra, amiben nem is azok a márkák járnak élen, amelyeknél a dolog a legkézenfekvőbb lenne. A közúti cirkálóíról ismert Harley-Davidson például, már viszonylag régóta jelen van ezen a piacon is, ők voltak az egyik elsők, akik elektromos motorkerékpárral bővítették a kínálatukat. Ennek fényében talán nem is olyan meglepő, hogy a vállalat vezérigazgatója, Jochen Zeitz azt mondja: a márka jövője száz százalékban elektromos.
A váltás nem egyik napról a másikra történik majd, de eljön majd pillanat, hogy a Harley-Davidson teljesen elektromos márka lesz – mondta a Dezeen oldalnak a cég vezetője. Szerinte több mint egy évszázados tervezési örökségével a Harley-Davidson leginkább a karakteres, nagy hengerűrtartalmú, belső égésű motorral hajtott motorkerékpárjairól ismert, de a vállalat múltját a folyamatos fejlődés is meghatározta. A márka átalakítása – magyarázta – azt is jelenti, hogy azokra az emberekre is figyelniük kell, akik jellemzően nem ülnek nagy motorkerékpárokon, sőt azokat is meg kell célozni, akik egyáltalán nem motoroztak eddig.
Vannak a hagyományos törzsvásárlóink, de ott vannak már a kortárs törzsvásárlók is, sőt álmodozók, akik csak szeretnének motorozni, illetve azok, akik csak a márkát kedvelik. Egy márka rajongói bázisa nagyon széles közönség, akik lehet, egyszer vesznek egy Harley-t, de az is lehetséges, hogy nem – folytatta.
Az első Harley-Davidson elektromos motorkerékpár 2019-ben debütált LiveWire néven, és azóta a márka úgy döntött, hogy külön brandet épít belőle. Jelenleg a második modelljük, a LiveWire S2 Del Marnak gyártásának beindításán dolgoznak, amelyet tömegpiaci elektromos motorkerékpárnak terveztek. A fiatalabb, városi motorosokat célozzák meg vele.
Az idén 120 éves márkának Budapesten lesz majd nyáron az európai központi rendezvénye: június végén több tízezer Harley-Davidsont várnak a találkozóra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A kis atomerőművek ígéreteiről szóló nemzetközi várakozások fokozódnak, így logikus, hogy a hazai kutatók is foglalkoznak a témával.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
A Tisza elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
Sokan sérelmezik, hogy nehezen pótolható embereket szakembereket küldtek el, ráadásul mindezt több hónap alatt, így nem kellett csoportos létszámleépítést sem bejelenteni.
A humorista szerint a miniszterelnök hazudik, amikor azt mondja, hogy számíthatnak rá a kárpátaljai magyarok.