szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ismét kiderült fontos tanulságként, hogy nem minden a nagy akkumulátor, a hatótáv nem csak ezen múlik.

Tíz akkumulátoros modellt vittek el egy valós futásteljesítmény- és a hatékonyságvizsgálatra egy olasz autós oldal tesztelői. A próbán szereplő német, francia, dél-koreai és kínai autógyártókat képviseltek, és korántsem egy kategóriából válogatták őket.

A teszt Róma közelében zajlott egy 68,2 kilométeres körgyűrűn, ahol többnyire 130 km/óra a megengedett legnagyobb tempó. Az autók mindegyike automata üzemmódra és 22 Celsius-fokra állított légkondicionálóval ment, és a meghajtási módok közül mindig az alap beállítást használták.

A tíz résztvevő az Aiways U5, BMW i7, Kia Niro EV, Mercedes EQE, MG 4, Polestar 2, Renault Megane E-Tech, Skoda Enyaq Coupe, Smart #1, Volkswagen ID.Buzz modellek voltak.

A teszt összesített eredményei azt mutatják, hogy a kocsik 289 és 436 km közötti hatótávolságot értek el, mielőtt a tartalékszintet elérték volna. A távolsági tesztet a BMW i7 nyerte 6,4 "körrel” az útvonalon. A 105,7 kWh-s akkumulátorcsomagból 101,7 kWh-t használt fel.

Nyilvánvaló, hogy az akkumulátor méretének növekedésével a megtett távolság is növekszik, de, ahogyan a tesztelők megjegyzik, egyetlen járműnek sem sikerült elérnie a hivatalosan közzétett hatótávolság-értékét. Ebben a tekintetben 16 és 31 százalék közötti eltérést figyeltek meg, vagyis elég jelentősen elmaradtak az autók ahhoz képest, amit a gyártó ad meg hatótávolságukként.

Az eredményeiket az alábbi táblázatban lehet leginkább jól látni, ahogyan a hivatalos hatótávokhoz képest elért valós eredményeket is:

Motor1

A másik fontos tanulsága a tesztnek a hatékonyságadatok összevetése is, vagyis a tényleges fogyasztása egy-egy modellnek, amelyet a következő táblázat szemléltet:

Motor1

Jól látszik összességben, hogy a magas ár, a nagy akkumulátorok és a nagy hatótávolság nem mindig jelentenek nagy hatékonyságot az elektromos világában. A teszt célja is az volt, hogy egy elektromos autó értékelésénél sokkal komplexebb képet kell nézni. A súly, a teljesítmény, a méretek és más jellemzők – nem csak az akkumulátor kapacitása – hogyan befolyásolják a hatótávolságot és a hatékonyságot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!