szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ami korábban nagyon vonzó volt, egyre inkább kellemetlen.

Néhány éve a Tesla volt az egyetlen olyan elektromosautó-gyártó a globális piacon, amely élhetővé tette az elektromobilitás ideáját, de Elon Musk a cég tulajdonosa is hitelesen képviselte a cége innovatív filozófiáját. 2023-ban a világ már egészen más hely, mint 2012-ben, amikor a forradalmi Model S először megjelent. A villanyautók kínálata mostanra szinte végtelen, és a Tesla vezetőjét is egészen máshogy ítélik már meg.

A Vox-oldal összegzett egy friss felmérést, amely szerint Muskra egészen más főnökként tekintenek az emberek, mint korábban. Az elmúlt évben hírneve gyakorlatilag megroppant a Twitter felvásárlása nyomán. Mindez pedig látszik a visszajelzéseken is.

Elon Musk a Twitteren akart lejáratni egy izomsorvadásban szenvedő Twitter-dolgozót, akit nem értesítettek a saját kirúgásáról

A férfi a betegsége miatt azzal a feltétellel adta el a saját vállalkozását a közösségimédia-óriásnak, hogy állást kapott a Twitternél.

Egy évvel ezelőtt például a potenciális elektromosautó-vásárlók 17 százaléka még úgy nyilatkozott a YouGov piackutatónak, hogy egy Tesla lenne az első választása, mára ez a szám 9 százalékra esett vissza. Ennek nyomán pedig a Teslát előzi a Toyota és a BMW is. (Mindezt annak fényében is erős jelzés, hogy a Toyotának gyakorlatilag nincs is tömegesen értékesített tisztán elektromos autója.)

A kimutatás kiemeli azt is, hogy mindez a tényleges eladásoknál is felerősödik. A Tesla amerikai piaci részesedése 58 százalékra csökkent 2022 negyedik negyedévében, az egy évvel korábbi 78 százalékról.

Nem venne újra Teslát a rekorder teslás

A médiában is többször felbukkant német Tesla-tulajdonos, aki közel kétmillió kilométernél jár a kocsijával, de csalódott a márkában és Elon Muskban.

Bár a YouGov felmérése nem kérdezett rá kifejezetten, hogy az elektromos járművek vásárlói, mit gondolnak Muskról, arra igen, hogy mit gondolnak az autómárkájáról. Kiderült, hogy a cég hírneve hanyatlik a Twitter-üzlet óta. A Tesla népszerűsége tavaly májusban volt a csúcson, amikor 6,7 százalékot ért el, míg 2023 januárjában már -3,9 százalékon állt (A negatív számok azt jelentik, hogy a felmérésben résztvevők nagyobb része negatív véleménnyel volt egy cégről, mint pozitív.) Ráadásul a tulajdonost, Muskot még rosszabbul ítélik meg, mert a megkérdezettek esetében 23 százalékról 35 százalékra ugrott azoknak a száma, akik negatívan látják a Tesla vezérigazgatóját.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!