szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha valami gond van érdemes először erre gyanakodni.

A német autóklub, az ADAC összefoglalta a tavalyi év mentési statisztikáit, amely szerint nem kevesebb mint 3,4 millió alkalommal nyújtottak segítséget az autósoknak. Mint írják, az előző évhez képest kismértékben – 2,3 százalékkal – csökkent a bevetések száma és továbbra is jellemzően ugyan az okozza a legtöbb nehézséget az autósoknak. Évek óta az akkumulátor, ami miatt a legtöbbször hívják a sárga angyalokat. Az esetek 43,2 százalékában erre vezethető vissza, hogy nem indul egy jármű.

A gyakori bosszúságot okozó egységek közé tartozik még a sok mindent magában foglaló motorvezérlés, amelybe a statisztika szerint itt beletartozik a befecskendező rendszer, a gyújtás vagy az üzemanyag-ellátás hibái, amelyek 23,8 százalékot tettek ki. A harmadik helyen áll egy szintén részben elektromos fődarab, az önindító, illetve a generátor hibáiból eredő problémahalmaz, ami 10,4 százalékot tesz ki.  

A hibalistát vezető akkumulátor ráadásul nem csak a hagyományos autókban jelenti a leggyakoribb hibaforrást. Az elektromos autók problémáinak feléért is, az ezekben szintén megtalálható 12 V-os akkumulátorok a felelősek az ADAC statisztikái szerint. Az elektromos autók esetében a kisfeszültségű 12 V-os akkumulátor szintén elengedhetetlen a jármű üzembe helyezéséhez, sőt még az előtt is. Az ajtók egyszerű kinyitásához a 12 V-os akkumulátor árama kell. A nagyfeszültségű rendszer bekapcsolásához szintén elengedhetetlen, akárcsak a fedélzeti elektronika, a lámpák vagy az infotainment-rendszer áramellátásához. Az elektromos autók nagyfeszültségű rendszerei, mint a villanymotor vagy a töltéstechnika sokkal ritkábban romlanak el a német autóklub adatai szerint.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!