szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha egyébként is ismerősnek tűnik a forma, az a Zaporozsec miatt lehet.

Az Audi neckarsulmi gyára 150 éves fennállását ünnepli, és a gyár tizenkét fiatal munkatársa megalkotta az 1971-ben gyártott NSU Prinz 4L modern változatát.

A restomod építés egy elektromos modell, amelyet egy Audi e-tronból származó 240 lóerős villanymotor hajt. Az akkumulátora egy plug-in Audi Q7 TFSI e quattróból származik, az autó alapja pedig egy módosított A1 platform, amelyről a tengelyek és a fékrendszer származik. Hivatalos neve EP4, ami az "Electric Prinz 4" rövidítése.

Audi

Az Audi egykor Auto Union néven volt ismert, és a neckarsulmi gyár – ahol ma az A6 és az A8 készül – az NSU tulajdonában volt, amely kerékpárokat, motorkerékpárokat és autókat gyártott.

A neckarsulmi székhelyű márka egykor a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója volt, később pedig elkezdte az első Wankel-motoros személyautó értékesítését. A többi németországi autómárkához képest azonban viszonylag kis vállalat volt, és 1969-ben a Volkswagen átvette, majd az NSU-t egyesítette az Auto Unionnal, majd az egész cégcsoport végül az Audi márkanevet kezdte használni.

Audi

Az NSU modelleket 1973-ig értékesítették, és a vállalat utolsó modelljei között volt az NSU Prinz 4, egy kompakt kétajtós szedán, amelyet egy 598 köbcentis, léghűtéses, hátul elhelyezett kéthengeres motor hajtott, amely újonnan 30 lóerős volt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!