szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hőség miatt az autóknál is szokatlan problémák jelentkezhetnek.

Texas államot rekordhosszúságú és rekordmeleg hőhullámok sújtották az elmúlt napokban is, ez pedig számos problémát okozott a járműveknél is. A Jalopnik beszámolója szerint a hőség miatt az autómotorok határértékeken járnak, ami különösen a hűtőrendszereknek jelent komoly kihívást. Tipikusnak mondható ilyenkor, hogy az akkumulátorok könnyebben lemerülnek, mert rosszul bírják az extrém meleget, illetve sok esetben előfordul a gumiabroncsok nyomásvesztése a nagy meleg miatt.

Több más, kevésbé kézenfekvő tünet is felbukkanhat a hőség és a magas páratartalom miatt. Ilyen például, hogy ablaktörlők gumija gyorsan elöregszik, ráragad az üvegre, és ha ezt nem veszik észre időben, az ablaktörlő fém karja megkarcolhatja a szélvédőt. Egyszerűbb esetben pedig csak a várnál hamarabb kell cserélni az ablaktörlőgumikat, mert zseléssé válnak.

Egy veszélyesebb jelenségről is beszámoltak, ugyanis az extrém meleg miatt a fékrendszerben lévő folyadék, amely összetételénél fogva egyébként is könnyen megköti a vizet, a nagy meleg és a magas páratartalom miatt ezt fokozottabban teszi. Ez viszont a fékfolyadék könnyebb felforrásához, teljesítménycsökkenéséhez vezethet. A "fékolaj" elöregedésének egyértelmű jele, hogy „pépesnek” érezni a féket, határozatlanabbnak a fékhatást. Ha ez megtörténik akkor természetesen szervizbe kell vinni a kocsit.

A fékfolyadék elöregedése egyébként teljesen normális folyamat, ezért is kellene cserélni átlagosan 40-50 ezer kilométerenként, illetve aki nem megy ennyit, annak ajánlott két-három évente.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!