szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Picit rangon aluli egy 4 hengeres motor az Audi flagship szedánjában, még akkor is, ha villanymotorral van támogatva.

Az Audi A8 2017-ben debütált aktuális generációjának belépőszintű modelljeiben 6 hengeres motorok találhatók: a 36,6 millió forintos alapárú 50 TDI 286 lóerős dízel-, a 38,7 millió forinton nyitó 55 TFSI pedig 340 lovas benzinmotort vonultat fel.

A 2010 és 2017 között gyártott elődöt viszont 4 hengeres erőforrással is szerelték 2012 és 2015 között.

Az A8 Hybrid gépházteteje alatt egy 2 literes turbós TFSI benzinmotor található, melynek 210 lóerős csúcsteljesítménye 4300-6000-es fordulatszám tartományban érhető el, a 350 Nm-es legnagyobb nyomaték pedig 1500-4000 között hívható le.

Audi
Audi

A nyolcfokozatú automata váltós hajtásláncnak egy 54 lóerős, illetve 210 Nm-es villanymotor is a részét képezi, így összesen 245 lóerőt, illetve 480 Nm nyomatékot kapunk. A hibrid rendszer akkumulátora mindössze 1,3 kWh kapacitású.

A 0-ról 100-ra 7,7 másodperc alatt felgyorsuló, 235 km/h végsebességű 4 hengeres és elsőkerék-hajtású A8 átlagfogyasztása 6,4 liter 100 kilométerenként.

Audi
Audi

Cikkünk írásakor egyetlen ilyen eladó A8-ast találtunk itthon, a 2012-es évjáratú és eddig 87 ezer kilométert futott példányért 8,2 millió forintot kérnek. A típust egykor 26 millió forintos alapáron jegyezték Magyarországon.

A német luxusautók közül nemcsak az Audi A8-ban, hanem a 7-es BMW-ben és a Mercedes S-osztályban is volt 4 hengeres motor, jelenleg azonban egyik típust sem szerelik ilyen erőforrással.

Audi
Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!