Végleg elköszönt az Audi R8-as, a márka szuperautója

Az utolsó példány egy Vegas-sárga modell 612 lóerővel.

  • hvg.hu hvg.hu
Végleg elköszönt az Audi R8-as, a márka szuperautója

Hivatalosan is véget ért az Audi R8 két generáción tartó életútja a napokban. Az utolsó kocsit a Stuttgart melletti Böllinger Höfe-i üzemben szerelték össze. Ott, ahol mostantól már csak az elektromos e-tron GT-t építik.

Az utolsó példány a 612 lóerős modellből egy Performance quattro Edition, Vegas-sárga fényezéssel, bronzszínű, 20 colos keréktárcsákkal és karboncsomaggal. Ez az 5,2 literes szívó V10-es motoros példány azonban nem vevőhöz kerül, hanem az Audi múzeumába.

Top Gear

This 612bhp Vegas Yellow R8 will be the last one. RIP, old friend #TopGearWeb

Nem a fenti képen látható R8 lett volna a tervek szerint az utolsó, hanem egy R8 GT verzió, de amikor bejelentették a szuperautó pályafutásának végét, elkezdtek sorjázni a megrendelések. Ennek eredményeképpen a normál quattro és a hátsókerék-hajtású változatok eladása több hónappal tovább tartott. Most azonban végleg eljött a pillanat, vége az Audi belső égésű motoros szuperautójának.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.