Piacra dobnák a kínaiak a világ első sorozatgyártású szilárdtest akkumulátoros autóját

A szilárd elektrolit miatt nem szivároghat az akkumulátor, ami csökkenti a környezeti veszélyeket, egyben az ilyen akkumulátornál elenyésző a lehetősége egy akkutűznek vagy robbanásnak.  

  • hvg.hu
Piacra dobnák a kínaiak a világ első sorozatgyártású szilárdtest akkumulátoros autóját

A Kínai SAIC-csoport által tulajdonolt IM Motors májusban tervezi piacra dobni az IM L6 nevű elektromos autót, mely szilárdtest akkumulátort használ – írja a Totalcar. Az új technológia jelentős előnyökkel járhat az autók hatótávolságában és töltési sebességében.

Bár pontos részletek csak április 8-án derülnek ki egy technológiai konferencián, már most tudni lehet, hogy az IM L6 modellt egy 130 kWh-s szilárdtest akkumulátorral szerelik fel. A SAIC állítása szerint az autó akár 900 voltos ultragyors töltésre is képes lesz.

Az akkumulátorban található szilárd elektrolit – amely miatt szilárdtest akkumulátorként is hívják a megoldást – a kínaiak önálló fejlesztése.

Az új technológia nemcsak biztonságosabbá teszi az autót, de jelentős hatótávolságot is biztosít, akár 1000 kilométert egyetlen töltéssel az L6 modell esetében, ami a kínai mérési ciklus szerinti érték. A tervek szerint először hagyományos li-ion akkumulátorokkal érkezik majd az autó a piacra, de később a szilárdtest akkumulátorok is elérhetővé válnak.

Embereket mentett a tűzből az elítélt gyilkos Szabó Zoltán, aztán tarkón lőtte a szomszédját, akinek végül szintén megmentette az életét

Szabó Zoltán és gyerekkori barátja a nyolcvanas években hidegvérrel ölt meg egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből végül csak tíz évet ült le, mert a kigyulladt szegedi bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán tisztázatlan körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.