szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amerikában és Németországban sem fér már el a gyárak környékén a sok autó.

Saját adatai szerint is 46 561 járművel többet gyártott a Tesla az első negyedévben, mint amennyit el tudott adni – olvasható a Jalopnik oldal, amely arról számolt be, hogy mostanra már a nagyobb kereskedők is küzdenek az eladatlan autók tárolásának feladatával.

Az egyik helyszín, ahol az autókat parkoltatják, az Egyesült Államokban található, St. Louis-tól nagyjából 20 mérföldre, nyugatra. A Chesterfield Mallt hamarosan lebontanák, de a tulajdonos még lecsapott a lehetőségre, hogy tárolóhelyet kínáljon a Teslának, mielőtt végleg bezár. Jó pár száz Tesla áll ott, a cég mégsem lassítja a termelést: a legújabb drónfelvételek azt mutatják, hogy a cég kaliforniai gyáránál továbbra is gyors ütemben gördülnek le a futószalagokról. 

Tesla Fremont 05/02

I see significant more Model 3 at delivery yard Not even quarter end, but they are already crankingmore cars

A helyzet nem jobb az óceánnak ezen oldalán sem. Itt egy háromezer lelkes német kisváros lakói panaszkodnak a Tesla szállítójárműveinek zajára. Mivel a günheidei gyár tele van, a vállalat egy közeli regionális repülőtéren parkolja le az eladatlan készleteket. A berlini üzem hetente 6000 autót gyárt, amelyekre nincs elég vevő, így az egykori kelet-német hadsereg néhai neuhardenbergi repülőterét foglalták el.

Friedhof der E-Autos – Die Mobilität der Zukunft steckt in der Krise | SPIEGEL TV

Der Absatz von E-Autos bricht ein. Wohin mit all den gebrauchten Pkw, die in Deutschland offenbar keiner will? SPIEGEL-TV-Reporter haben die geheimen Auto-Halden gefunden und gehen der Frage nach: war das schon mit Tesla und Co.? #Tesla #Elektroauto #Krise __________ True-Crime-Kanalmitglied werden und exklusive Vorteile erhalten: ► https://www.youtube.com/channel/UC1w6pNGiiLdZgyNpXUnA4Zw/join

Németországban tavaly év végén szűntek meg a villanyautós vásárlási támogatások, ezt követően az összes gyártó eladása visszaesett. Ugyanakkor azóta néhány nagy szereplő, például a Volkswagen, csökkentette az árait. A Tesla is többször tett így, ezért az is előfordult, hogy egy Tesla 3 és a Tesla Y közötti árkülönbség mindössze 1000 euró (380 ezer forint) volt, ami miatt értelemszerűen sokan döntöttek inkább a nagyobb és modernebb Model Y mellett, de a túlkapacitási gondokat láthatóan ez sem oldotta meg.

A helyzet egyelőre nem látszik rendeződni, mert az elektromos autók piacának növekedése Észak-Amerikában is lassulóban van. Az első negyedévben az eladások 2,6 százalékkal emelkedtek ugyan az előző év azonos időszakához képest, de 15,2 százalékkal estek vissza 2023 negyedik negyedévéhez képest – írta piaci elemzésében a Cox Automotive.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!