A Renault a kínai WeRide autonóm vezetési technológiára specializálódott céggel együttműködve a 2024-es francia nyílt teniszbajnokságon kezdte használni a 4. szintű autonóm vezetési rendszerű shuttle buszát.

A franciák úgy vélik, az autonóm kisbuszok rugalmasan kiegészíthetnék a metró-, villamos- és buszjáratokat. Az automatizálás költségeit ellensúlyozná a munkaerőköltség megtakarítása. A Renault tesztautóbuszai elérik a 4-es autonómia szintet, ami azt jelenti, hogy a járművek egy meghatározott területen belül autonóm módon, távfelügyelet mellett, sofőr nélkül közlekedhetnek.

A Renault az autonom személyautók helyett egyébként is inkább a tömegközlekedés kiegészítésére tervezett ingajárgányokra összpontosít. Ezeket akkor lehetne használni, ha a szállítandó személyek száma olyan kicsi, hogy nem éri meg városi buszt használni, például éjszaka vagy a városok peremén.