szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A későbbi hétszeres világbajnok 22 évesen kapta meg a nagy lehetőséget.

A német 1991. augusztus 25-én debütált a spa-i pályán a Belga Nagydíjon. Igaz, ehhez az is kellett, hogy a legenda szerint hazudott Eddie Jordannek, hogy engedje őt versenyezni a csapatával. A nagydíj előtt ugyanis azt állította Jordannek, hogy ismeri a spái pályát, már volt ott korábban, pedig soha nem is versenyzett ezen a pályán.

Schumi végül a 7. helyről indult a versenyen, azonban az első körben ki kellett állnia, mert elromlott az autója kuplungja. De az a sztori, ahogyan Schumacher egyáltalán a lehetőség közelébe került, még inkább érdekes. A Jordan csapat akkori egyik pilótája, Bertrand Gachot, ugyanis börtönbe került egy korábbi incidense miatt, miután könnygázspray-jel fújt le egy taxist, akivel összebalhézott Londonban. Szokatlan módon a bíróság letöltendő büntetésre ítélte, és börtön alatt Schumacherre esett a választás, hogy beugorjon helyette. A története innentől pedig egy szinte megismételhetetlen karrier.

Jordan 191
DK Engineering

A történelmi autó neve Jordan 191 – Ford Cosworth HB, a brit csapat összesen hét alvázat épít. Ez a konkrét példány azonban egyike annak a kettőnek, amelyet Schumacher vezetett. A szóban forgó autó a 6-os számú alváz, és a hétszeres világbajnok ezzel az autóval debütált az F1-ben.

Ezt az autót Gary Anderson tervezte, Ford motorja volt, és 13 ponttal az ötödik helyen végzett a konstruktőri bajnokságban. A csapat elsőszámú versenyzője abban az évben Andrea de Cesaris volt.

Jordan 191
DK Engineering

Az autót a DK Engineering árulja, akik csak az érdeklődőknek mondanak árat, de minden bizonnyal euróban is hét számjegyű összeget kérnek érte.

Jordan 191
DK Engineering
Jordan 191
DK Engineering
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!