szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Mate Rimac és csapata ezúttal nem 2000 lóerős hiperautóval, hanem egy önvezetésre kihegyezett új városi autóval rukkolt elő.

A 36 esztendős Mate Rimac a közelmúltban a közel 2000 lóerős hiperautóval, a Rimac Neverával robbant be a köztudatba, illetve azzal, hogy a Bugatti Rimac első embere lett.

A horvát üzletember ezúttal nem egy sportkocsival, hanem egy széles tömegek számára elektromobilitást biztosító önvezető autóval rukkolt elő.

Rengeteg kamera, radar és LiDAR a fedélzeten
Verne
Rejtett kilinccsel és visszapillantó-tükör nélkül támad az új robotaxi
Verne

A futurisztikus külsejű, Level 4-es önvezetésre képes Verne robotaxiban már nincs kormány és nincsenek pedálok, a műszerfalat egy 43 colos képátlójú hatalmas kijelző uralja.

Mivel a felmérések szerint a legtöbb taxiban 1-2 utas foglal helyet, az új villanyautóban csak 2 ülés található, melyek felett köralakú panoráma üvegtetőt alakítottak ki.

Kényelmes beszállást biztosító tolóajtók
Verne
A középső érintőkijelzőről érthetők el a különböző funkciók
Verne
Nagyobb hely van benne, mint a Rolls-Royce-okban
Verne

A technikai részleteket, így például a teljesítményt, az akkumulátor kapacitását és a hatótávot egyelőre nem fedték fel, azt viszont igen, hogy a jókora ívelt szélvédőn nincs ablaktörlő lapát, illetve, hogy a hi-fi rendszer 17 hangszóróval van felvértezte.

A Zágrábban gyártandó Verne robotaxi első példányai a tervek szerint 2026-ban állnak szolgálatba a horvát fővárosban, a későbbiekben pedig várhatóan számos további országban is elérhetővé fog válni a szolgáltatás.

Verne robotaxi
Verne
Verne robotaxi
Verne
Verne robotaxi
Verne
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!