szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az egyetlen példányban készült Chimera petrolhead génjei az Agera RS-ből, a Jeskóból és a CC850-ből származnak.

Mohammed bin Szulajm, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke hosszú évekig nagy megelégedéssel használta Koenigsegg Agera RS sportkocsiját, aztán pedig úgy döntött, hogy egy kicsit még izgalmasabbá tenné hőn szeretett autóját.

Emberünk azzal a kéréssel fordult Christian von Koenigsegghez, hogy az Agera RS-be szereljék be a Jesko bivalyerős motorját és az általunk a közelmúltban részletesen bemutatott CC850 kézi kapcsolású különleges váltóját. És a kérést tett követte.

Koenigsegg Chimera
YouTube / TopGear

FIRST DRIVE: Koenigsegg Chimera – 1600bhp, Manual, Agera RS/Jesko/CC850 Mash-Up!

Christian von Koenigsegg is a glutton for engineering punishment. His Swedish hypercar company currently builds the Jesko (which has just set the 0-400km/h-0 record) and it’ll soon start delivering the new CC850 and Gemera to customers. That’s three distinct models, each with their own head-scratchingly complex innovations.

Az 5 literes biturbó V8-as benzinmotor E85 üzemanyag esetén nem kevesebb, mint 1600 lóerős teljesítményt szabadít rá a kerekekre.

A nyitott kulisszás váltó és a kuplungpedál a manuális váltás élményét biztosítja a sofőr számára, de a keresztségben Chimera nevet kapott hiperautó automata módban is képes kapcsolgatni a fokozatok között. Sőt, a kormány mögötti fülek révén is lehetőség van a váltásra.

Koenigsegg Chimera
YouTube / TopGear
Koenigsegg Chimera
YouTube / TopGear

Az alig 1,3 tonnás Chimerából ez az egyetlen példány létezik, melynek árát egyelőre nem fedték fel, azt viszont tudni lehet, hogy az FIA elnökének autógyűjteménye mintegy 75 millió dolláros (27,5 milliárd forint) értéket képvisel.

Christian van Koenigsegg és az 1385 lóerős CC850
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!