Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
A rendőrség szerint nem kirívóan magas a sebességtúllépés mértéke az Árpád-hídon a város más, hasonló adottságokkal rendelkező útszakaszaihoz képest. Állandó ellenőrzést ígérnek, ám ezt nem telepített traffipaxokkal, hanem civil autókból való méréssel valósítják meg.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) zéró toleranciát hirdetett a gyorshajtókkal szemben az elmúlt hetek súlyos balesetei miatt – jelentette ki pénteki sajtótájékoztatóján Léránt Krisztián alezredes, a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály megbízott vezetője. Az elmúlt egy év sebességellenőrzése során több mint 2500 esetben igazoltak túllépést, ebből a legtöbb eset 15-25 km/h-val haladta meg az Árpád-hídon megengedett 70 km/h-t. 19 alkalommal mérték be a megengedett sebesség dupláját, a rekorder 161 km/h-val száguldott.
Annak ellenére, hogy az alezredes kiemelte, nem a klasszikus gyorshajtás volt az előidéző oka a baleseteknek, a rendőrség az ellenőrzések fokozása mellett döntött. Civil autókból való méréssel – amelyről egy videó is felkerült a hatóság honlapjára –, mozgás közbeni sebességmérésre alkalmas készülékekkel tervezik a szigorítást. Emellett a közlekedésrendészeti főosztály, a kerületek rendőrei állhatnak ki a hídra sebességet mérni.
A rendőrség az elmúlt négy nap méréseit is megosztotta: július 15-től a hídon leállított traffipaxok 93 gyorshajtót mértek be, a jelzés nélküli autók tíz gyorshajtót regisztráltak. Ez négy nap alatt 103 gyorshajtást jelent, a BRFK ezt a mértékű ellenőrzést kívánja fenntartani.
A fix sebességmérő kamerák üzemeltetéséhez szükséges állványokat már felszerelték a Népfürdő utcai fel- és lehajtónál, ám hogy ezek mikor fognak ténylegesen működni, még nem tudni.
A rendőrség további kérdésekre elmondta, hogy a civil autókkal más szabálysértést is ellenőriznek, mint például azt, ha valaki nem adja meg az elsőbbséget, vagy az irányváltoztatásra vonatkozó szabályokat megsérti. Arról is beszélt, hogy a gyorsulási versenyek megfékezésére rendelkezésükre állnak olyan technikai eszközök, amelyekkel akár hanghatást, vagy rövidtávú gyorsulást is tudnak mérni. A térfigyelő kamerák felvételeit pedig akkor tudják majd felhasználni, amikor meg tudják állapítani a jogsértő személyét.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.