A propaganda működése, az erotikus álmok titka és Lucas háborúi: a HVG nagy nyári könyvajánlója 1. rész
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
A japánoknak nem ez az első forradalmi fejlesztésük, az öntisztuló fényezéssel is próbálkoztak már.
A Nissan kedden bemutatta az úgynevezett “Cool Paint” festéket, amely jobban véd a kocsi kabinterének felmelegedése ellen – írja az AP hírügynökség.
A vállalat keddi bejelentése elég időszerű volt, mivel Japánban rekordforróság uralkodik. A Nissan a festéket a tokiói Haneda repülőtér körül dolgozó járműveken tesztelte, ahol rengeteg árnyéktalan terület van, így jó helyszín a technológia felmérésére. Az eredmény: a hűsítő festék a Nissan szerint akár 12 Celsius-fokkal csökkentette az autók tetőlemezének hőmérsékletét, a belső terekét pedig 5 Celsius-fokkal.
A Nissan festékét a kínai Radi-Cool céggel közösen fejlesztette ki és azt remélik, hogy a hűvösebb autók csökkenthetik a légkondicionáló berendezések használatát, és tehermentesíthetik a motorokat és az elektromos járművek akkumulátorait a hőtől.
A tetőn, a motorháztetőn és az ajtókon a különféle mikrorészecskék elegyéből álló festék biztosítja a hűsítő hatást: az összetevők egyik változata az átlagosnál jobban visszaveri a meleg infravörös fényt, egy másik összetevő a maradék fényhullámokat elektromágneses sugárzássá alakítja, amely a levegőben oszlik el.
A komoly problémát az okozza, hogy a bevonat hatszor vastagabb, mint a normál fényezés, ami egyelőre kérdésessé teszi a jövőbeni tömeges felhasználását.
A Nissan egyébként korábban is bemutatott hasonlóan forradalmi ötletet, akkor az öntisztuló fényezéssel kísérleteztek. Nincs másról szó egyébként, mint egy rendkívül hatékony nedvességtaszító (hidrofób) fényezésről, amely megakadályozza, hogy a kocsi felületén megtapadjon bármilyen szennyeződés.
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Mindenre gondoltak azok a csalók, akik a videónkban megszólaló áldozatokat átverték.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
Távozásuk után a közgyűlés határozatképtelenné vált.
Egyre többen teszik fel ezt a kérdést.
Kapu Tibor első magyar űrhajósként léphetett a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.
Várnai László elnézést kért a felpofozott diáktól és a képviselőtársaitól is.