szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Alapvetően nem szól rosszul, csak hát a tudat.

A Dodge nagyban készül elektromos izomautója, a Charger bemutatására, amely egyben az első ilyen amerikai modell is lesz hivatalosan. Mindez azt jelenti, hogy természetesen nincs klasszikus V8 és annak hangélménye, de valamit mégis kellene adni a fülünknek mint érzékszervünknek is.  

A vállalat közzétett egy videót az Instagramon, amelyben a kocsi „kipufogójának” hangját mutatják meg. A Charger Daytona átrobog egy alagúton, és olyan hangot ad ki, mintha egy jó öreg V8-as hangja lenne.

A Dodge is elismerte, hogy „százszor változtattak a hangélményen” amit a kocsi nyújt, hogy minél jobban meggyőzzék a fanyalgókat. A rendszer egyébként egy kipufogószerű kamrába szerelt hangszórót használ, hogy utánozza a valódi kipufogó hangját.  A probléma leginkább az, hogy akármennyire is sikerül utánozni az eredeti hangot, mégis tudjuk, hogy az mesterséges.

Az modellekben alapvetően két villanymotor lesz, egy az első tengelyen és egy a hátsó tengelyen, amely 503 LE-s összteljesítményt és 548 Nm nyomatékot generál, így 4,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és a maximumot 220 km/h sebességgel. A ScatPack csúcsváltozat azonban 680 LE-re megnövelt teljesítményt és 850 Nm nyomatékot kínál majd, így 3,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 216 km/óra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!