Elvitethetik, el is árvereztethetik egy tervezet szerint a közúton veszteglő járműveket

Sokba kerülhet sorsukra hagyni a járműveket.

  • HVG HVG
Elvitethetik, el is árvereztethetik egy tervezet szerint a közúton veszteglő járműveket

Rendszeresen látni az utak szélén, az útpadkákon, de olykor a gyorsforgalmi utak leállósávjában is „ott felejtett” járműveket. Augusztus elsején zárult le a társadalmi vitája annak a rendelettervezetnek, amely felhatalmazza a közútkezelőket, hogy amennyiben veszteglő járművet találnak a kezelésükben lévő utakon, hogyan intézkedhetnek majd velük szemben – írja a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) oldala.

Azt, hogy mikor szállíthatják el a veszteglő járművet a közútról, aszerint határozza majd meg a rendelet, hogy veszélyt jelent-e a veszteglő jármű a közlekedésbiztonságra, illetve milyen mértékben akadályozza az úton végzendő munkákat, ellenőrzéseket.

Az új rendelet szerint a közútkezelők azonnal elszállíthatják a veszélyes helyen veszteglő autókat, de az autópályák leállósávjából is két órán belül elvitethetik majd a járműveket. Ha pedig egy autó akadályozza az úton végzendő munkákat, 24 órán belül eltávolíthatják. Ugyanígy, azokat az autókat is el lehet majd szállítani, amelyek például egy gyorsforgalmi út melletti műszaki öbölben állnak, vagy lakott területen kívül a főút útpadkáján, egy mellékút bármely forgalmi sávjában vagy azt részben elfoglalva állnak. 72 órával az észlelés után pedig már azokat is, amelyek ugyan nem a fentebb felsorolt helyeken vesztegelnek, de akadályozzák a közúti ellenőrzéseket – írja a KTI oldala.

Az autó elszállításának költségeit mindenképp a tulajdonosnak kell majd kifizetnie. A rendelet, amelynek tervezete itt érhető el, részletesen szabályozza azt is, hogyan kell dokumentálni az elszállítást.

Ha az autó üzembentartója nem elérhető, a közútkezelő megpróbálja felkutatni, és ha külföldi rendszámú az autó, akkor az elszállítás tényét a közútkezelő honlapján is közzéteszik. Az elszállított autókat csak a költségek rendezése után lehet visszakapni, és ha senki sem jelentkezik értük, a járműveket 90 nap után elárverezik, vagy a szabályok szerint hulladékként kezelik.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.