Elérte a 16 évet a magyar autók átlagéletkora

Egyetlen kategória van, ahol kicsit fiatalodott a géppark.

  • HVG HVG
Elérte a 16 évet a magyar autók átlagéletkora

Az idei év első félévében tovább emelkedett a magyarországi autók átlagéletkora, ami immár elérte a 16 évet. Az autóbuszok átlagosan 12,5 évesek, míg a tehergépkocsik átlagéletkora 14,6 évre nőtt – írja a Totalcar.

Az elmúlt év végén a személyautók átlagosan 15,8 évesek voltak. Az egyetlen kategória, ahol enyhe javulás tapasztalható, a motorkerékpároké, amelyek átlagéletkora 20,7 évről 20,6 évre csökkent.

Ha ez a trend folytatódik, az év végére a gépjárművek átlagéletkora átlépheti a 16 éves határt. Az autók folyamatos öregedése a 2000-es évek közepe óta tart, amikor még évente 190-205 ezer új autót helyeztek forgalomba, így a magyar autók átlagéletkora 2006-2007-ben alig haladta meg a 10 évet.

Azóta azonban nem sikerült megismételni ezt a teljesítményt; 2019-ben, a járvány előtti utolsó évben is csupán 162 ezer új autó került forgalomba.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.