szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az uniós vámok, úgy fest, idecsalnak néhány céget Kínából.

Az elektromos járműveket gyártó Xpeng megerősítette a Bloomberg információját, hogy a járműgyártás európai lokalizálását tervezi, hogy ellensúlyozza az Európai Unió (EU) által a kínai villanyautókra kivetett importvámok hatását.

Az Xpeng ezzel csatlakozik a kínai autógyártók – köztük a BYD Auto, a Chery Automobile és a Geely Zeekr – egyre bővülő listájához, amelyek a régióbeli gyártás lokalizálását tervezik, miután az Európai Bizottság (EB) e hónap elején megerősítette, hogy akár 38 százalékos vámot vet ki a kínai elektromosautó-importra.

Bár a cég szerint a globális stratégiájukat nem befolyásolják a magasabb uniós importvámok, a cég vezetője He Xiaopeng megerősítette, hogy “az európai országokból származó nyereség csökkenni fog a vámemelés következtében”.

A vállalat 2024 első félévében világszerte 52 000 járművet szállított ki, 26 százalékkal többet, mint az előző évben. He Xiaopeng elmondta, hogy a Xpeng egy nagyszabású adatközpont építését is tervezi Európában, hogy támogassa járműveinek intelligens vezetési funkcióit. Vállalata stratégiai partnerségben áll a Volkswagennel, és a német autógyártó “több száz” munkatársa dolgozik már Kantonban, a kínai cég központjában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!