Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Már idén ősztől életbe léphet az új szabályozás.
Egy sor olyan vezetéstámogató rendszer terjedt el mostanra az autókban, amelyekkel biztonságosabb és kevésbé fárasztó a vezetés, illetve a parkolás. Egy új tervezet szerint ezek a rendszerek beépülhetnek a járművezető-képzés és -vizsgáztatás folyamatába – írja a Telex. A tanulók a vizsgán dönthetnek, hogy bekapcsolva tartják-e ezeket az elektronikus segítségeket, azonban a vizsgabiztosok nem értékelik külön a használatukat. Fontos, hogy csak olyan rendszereket lehet majd használni, amelyek nem avatkoznak be közvetlenül a jármű irányításába.
Közvetlen beavatkozásnak az számít, amivel a jármű folyamatos, összetett manőverezésre képes, az viszont nem, ha az elektronika csak besegít a vezetőnek. Ennek megfelelően továbbra is tiltani fogják a teljesen önvezető funkciót, illetve az automatikus parkolási segédet, derül ki a dokumentumból.
A vezetéstámogató rendszerek, mint az ABS, ESP, és a sávváltási asszisztens már szerepelnek az elméleti oktatásban, de most gyakorlati tapasztalatot is szerezhetnek a tanulók a vizsgán. Ugyanakkor ezek a rendszerek nem mindig működnek hibátlanul, például rossz időjárási körülmények között, ami kockázatot jelenthet a kezdők számára.
A szakma pozitívan fogadja a változásokat, különösen Budapesten és Pest vármegyében, ahol az oktatóautók fiatalabbak.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.