szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Mercedes – mint gyártó – lényegében kivonult erről piacról.

A Mercedes drasztikus piacirészesedés-vesztést szenvedett el a német taxis piacon, miután az eladott taxiautóik száma 71 százalékkal esett vissza 2024-ben – szúrta ki a Totalcar. Míg 2023 januárja és augusztusa között – már akkor sem túl magas számú – 1730 taxit adtak el, addig 2024-ben ugyanebben az időszakban mindössze 479-et, ezek közül 127 volt a hagyományos E-osztályos szedán. A B-osztály és az E-osztály eladásai szinte teljesen visszaestek, a Vito volt az egyetlen modell, amely tartotta piaci részesedését.

A Mercedes történelmi szempontból úttörő szerepet játszott a taxis piacon, hiszen már 1896-ban ők találták fel a modern taxit. Az elmúlt években azonban jelentősen visszaesett a piaci jelenlétük: míg 2019-ben még 52 százalékos részesedéssel rendelkeztek, addig 2024-re ez mindössze 13 százalékra zsugorodott. Ezzel szemben a Volkswagen és a Toyota modelljei, mint a Touran, a Caddy, a Corolla és a RAV4, átvették a piacvezető szerepet.

A Mercedes piacvesztésének hátterében stratégiai döntések állnak. A cég vezetése úgy ítélte meg, hogy a taxigyártás nem illeszkedik a vállalat új, luxusfókuszú stratégiájába, így megszüntették a taxik számára kínált kedvezményeket is.

Persze ha valaki Mercedesszel akar taxizni, ezután is megteheti, csak az átalakítást külső cégekkel kell elvégeztetni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!