A volt a szerencséjük, hogy ütközésnyelőknek hajtottak, és nem teherautónak – videó
hvg.hu
Újabb videót osztott meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. két balesetről, amelyeknek rossz végük lehetett volna, ha épp nem végeznek felújítást az utakon.
„Az első esetnél fékezés nélkül ment neki az autó az ütközéselnyelőnek, a második esetben pedig az »én még beférek« jelenséget láthatjuk” – írta az útkezelő cég a Facebookon a Megáll az ész elnevezésű közlekedésbiztonságról szóló sorozatuk legújabb részében.
A videón olyan balesetek láthatók, amelyek során figyelmetlen autósok ütközéselnyelőkbe hajtanak bele. Ezek az eszközök az utak felújításán dolgozó szakembereket védik munkavégzés közben, de azok életét is megmentik, akik így nem egy sok tonnás teherautóba ütköznek. Az egyszer használatos ütközésnyelő harmonikaszerűen gyűrődik össze, tompítva, elnyelve az ütközés sebességét.
„A tereléseinket mindig több kilométerrel korábban úgynevezett változtatható jelzésképű táblákon, majd a munkavégzés előtt 500 méterrel 100-as, 250 méternél 80-as és a munkavégzés magasságában 60-as sebességkorlátozó táblákkal jelezzük, de ezeket sokan figyelembe se veszik és a probléma itt kezdődik” – írják.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.