szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Két és fél tonna lett, maradhat?

A BMW M5 súlya körül kialakult negatív visszhangok, különösen a plug-in hibrid rendszer miatt bekövetkezett tömegnövekedés, zavaróak voltak a márka számára. Az új modell, amely 2435 kg szárazon és 2510 kg folyadékokkal együtt, 453 kilogrammal nehezebb az előző verziónál. Ha csak az adatokat vesszük, a kritika jogosnak tűnik, mert ez a súlynövekedés papíron rontja az autó vezethetőségét, azonban Frank van Meel, a BMW M részlegének vezetője szerint nem érdemes a számadatok alapján ítélkezni. Elmondása szerint az autót úgy tervezték, hogy a vezető ne érzékelje a súlyt a vezetési élmény során, és hangsúlyozta, hogy a valódi értékelés csak a kormány mögött derül ki.

Felturbózott töltéssel támad az új BMW M5

A plugin hibrid hajtásláncú BMW M5 akkumulátorát az eddigieknél 1 órával rövidebb idő alatt fel lehet tölteni.

Van Meel bevallotta, hogy a súlyra vonatkozó negatív visszajelzések “kicsit zavarták”, de a döntés tudatos volt a BMW részéről. A plug-in hibrid rendszer beépítése lehetővé tette, hogy a V8-as motor a következő generációban is életben maradjon, különösen az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt, különösen Európában. Ez a lépés elkerülhetetlen volt annak érdekében, hogy a BMW megfeleljen az új normáknak, miközben megőrizte az M5 jellegzetes teljesítményét.

A teljesen elektromos hajtáslánc lehetőségét is megvizsgálták, de végül elvetették, mert nem tudták volna biztosítani az M5 vásárlói által elvárt teljesítményt. A BMW már kínál elektromos modellt az 5-ös sorozatban az i5 M60 formájában, de az új M5 esetében a plug-in hibrid V8-as motor marad a legjobb megoldás. Frank van Meel továbbra is meg van győződve arról, hogy ez a motor a legideálisabb az új M5-hez, és az ügyfelek nem fogják érezni a tömeg hátrányait vezetés közben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!