szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dolgozók kölni gyárban kénytelenek egy hét munkát követően egy hét szabadságot kivenni.

A Ford kénytelen visszafogni az új elektromos járműveinek gyártását, mert a „gyorsan romló piaci feltételek” nem kedveznek az Explorer Electric és a Capri eladásainak – írja az Automotive News. Az előbbi típus júniusban, az utóbbi szeptemberben került futószalagra.

A dolgozók kénytelenek egy hét munkát követően egy hét szabadságot kivenni, így próbálja kezelni Ford a kereslet csökkenését. Mindez jelentős csapás az üzem számára, ahol a vállalat kétmilliárd dollárt fektetett be, hogy alkalmassá tegye az elektromos járművek gyártására.

A visszalépés szokatlan, hiszen a gyártás csak néhány hónapja indult meg. A Ford elektromos offenzívája magával hozta a szakítást a negyven éven át Kölnben készülő Fiesta modellel is: azt tavaly júliusban vonták ki a piacról. A hagyományos, belső égésű motoros modellek közül egyre kevesebb marad a kínálatban, hiszen a Mondeo gyártása már 2022-ben befejeződött, és a Focusét is megszüntetni tervezik jövőre. Ez egyértelműen mutatja, hogy a Ford az elektromos járművek felé fordulna, a jelenlegi keresleti adatok alapján azonban úgy tűnik, hogy a piac egyelőre nem tud lépést tartani a vállalat terveivel.

A Ford piaci részesedése az Európai Unióban, az Egyesült Királyságban és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás tagországaiban jelentősen, 4,1 százalékról 3,3-ra csökkent az év első kilenc hónapjában, ami jól tükrözi az eladások visszaesését. Az európai autógyártók szövetsége (ACEA) szerint a vállalat 326 975 személygépkocsit értékesített, ami 18 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Az Automotive News Europe szerint további gyártáscsökkentés várható a kölni gyárban 2025 elejére, mivel az évi 250 000-es kapacitású üzemben egyelőre nem reális célkitűzés a teljes kapacitás kihasználása.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!