Bemutatót tartottak a kínai repülő autóval, aminek a kabintere emelkedik a magasba

Előbb-utóbb vissza kell menni az aljáért is, vagy az önállóan hazamegy? Ha nem, akkor utána megint együtt araszolhatnak a dugóban.

  • HVG HVG
Bemutatót tartottak a kínai repülő autóval, aminek a kabintere emelkedik a magasba

A kínai repülési kiállításon a GAC vállalat bemutatta saját fejlesztésű repülő autóját, a GOVE-t, amely egy forradalmi helyből felszálló 12 légcsavarral rendelkező elektromos jármű (eVTOL) – írja a CarNewsChina.

A GOVE kabinja önállóan képes felszállni és dokkolni egy kerekeken guruló alvázhoz, amely egyúttal mobil töltőállomásként is működik, lehetővé téve az autonóm töltést és a precíziós leszállást.

GAC GOVE
GAC

A modell már több sikeres tesztet tudhat maga mögött, és szeptemberben megszerezte a repülési bizonyítványt is, amelynek révén a jármű hivatalosan is polgári használatra engedélyezett Kína közép- és déli régiójában.

A GAC ambiciózus terveket tűzött ki a jövőre nézve: a cél, hogy 2027-re beindítsák a repülő autók tesztüzemét. A kínai alacsony légterű légi közlekedési piac gyorsan növekszik, a becslések szerint 2025-re 1,5 billió jüanos értéket érhet el, amely 2035-re 3,5 billió jüanra nőhet. Több gyártó, mint például az Xpeng, a Chery és a Geely, már most igyekszik részesedést szerezni ebben a piaci szegmensben is.

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.