szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A valódi piaci fellendülés még mindig nem látszik.

2024 októberében a magyar újautó-piac jelentős növekedést produkált, amely az elmúlt hónapok visszafogott eredményei után látványos fordulatot jelentett. Több mint 10 ezer új autót helyeztek forgalomba, ami 19%-os növekedést jelent éves szinten. Ez az eredmény hasonló a júniusihoz, amely szintén kiemelkedő, több mint 20%-os emelkedést mutatott – írja a Totalcar. Az októberi számok alapján a Suzuki volt a legnépszerűbb márka, 1254 eladott autóval, amely közel 10%-os növekedés az előző év azonos hónapjához képest. A Skoda is kiemelkedően teljesített, 1167 autóval és 59%-os növekedéssel. Ugyanakkor a Toyota 1148 darabbal a harmadik helyre szorult, ami 6,5%-os visszaesést jelent.

A Ford is jelentős növekedést könyvelhetett el: 740 eladott autóval több mint 80%-os bővülést ért el. Ez az eredmény a megújult modellpalettának köszönhető, amely magában foglalta az új Kuga, Tourneo Custom és Puma modelleket. A Renault is a százalékos növekedés tekintetében kiemelkedő eredményt ért el, több mint 200%-os bővüléssel és 247 eladott autóval.

A növekedés hátterében azonban nem minden esetben állnak kiugró eredmények. Az importőrök elmondása alapján a növekedés főként bázishatással magyarázható, mivel az előző év októberében alacsonyabb volt a forgalom. Az elmúlt évek statisztikái szerint a járvány előtti időszakban, például 2019-ben és 2020-ban októberben több mint 12 ezer autót helyeztek forgalomba, míg 2022-ben és 2023-ban ez a szám alig érte el a 8 ezret. Az idei növekedés tehát inkább az alacsony bázis miatti látványos fejlődést tükrözi, mintsem valódi piaci fellendülést. A Renault és a Dacia növekedése mögött ugyanakkor az új modellek bevezetése és a carsharing-flották bővülése áll, amely tovább élénkítheti a piacot a következő hónapokban is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!